»It is so easy to lose focus at online class meetings«

Podcast
Frequently Asked Questions
  • FAQ_student_Alex
    30:00
audio
"Für Seelsorge bin ich nicht ausgebildet" - Arbeiten an der Covid-19-Hotline
audio
"Wäre das mein erstes Semester gewesen, hätte ich es nicht gepackt" - Studieren während der Pandemie
audio
"Umweltbehörde im Lockdown - zunehmende illegale Rodungen" - Indigene am Rio Negro in der Pandemie – Teil 2
audio
"Das Virus wurde absichtlich in die Dörfer gebracht" - Indigene am Rio Negro in der Pandemie - Teil 1
audio
Verpflichtende COVID-Impfung? Ethische und rechtliche Fragen, Teil 2
audio
Verpflichtende COVID-Impfung? Ethische und rechtliche Fragen, Teil 1
audio
Impf-Update Land Steiermark vom 3.9.
audio
Potentially Concerning - Monitoring civil rights in a pandemic
audio
Impf-Patente verhindern die Bekämpfung der Pandemie - ZeroCovid 2/2
audio
Das Ziel heißt Null Infektionen - Zero Covid 1/2

Gea Gračner talks to Alex a student of Pedagogical field at the University of Graz who managed productively to use the lockdown time to finish her thesis about how playing rolegames can be a really deep learning experience. Alex talks about a professor who did not answer and adopt his course for two months after the lockdown on one hand and about experiences of totally well structured online meetings at another course on the other hand.

Photo: Alex

 

 

 

 

 

 

Images

IMG_20200428_162000
300 x 400px

Leave a Comment